Om uw bezoek aan onze website te optimaliseren gebruiken wij cookies. Door verder te gaan stemt u hiermee in. Voor meer informatie, lees ons Cookie Statement

Media

Het profiel van Triodos Bank heeft zich de afgelopen jaren snel ontwikkeld in alle landen waar de bank opereert. Dit is onder meer het gevolg van toenemende media-aandacht voor de bank en haar visie.

In 2016 opende de Spaanse vestiging een nieuw kantoor in Málaga. Deze locatie is meer dan alleen een bank en promoot een nieuwe, duurzame financiële cultuur waarin de mens centraal staat bij alle bancaire diensten. Triodos Bank Duitsland opende een nieuw kantoor in Berlijn waaraan ook in de nationale en regionale pers veel aandacht werd besteed.

Ook de aanstelling van nieuwe managing directors in België en het Verenigd Koninkrijk werd breed uitgemeten in de nationale media.

Triodos Bank gebruikt sociale media zoals Twitter, Facebook en LinkedIn om nieuws te verspreiden, nieuwe medewerkers te werven en contacten te onderhouden met geïnteresseerde stakeholders. De bank nodigt regelmatig journalisten uit rond innovaties en thema's die volgens de bank van belang zijn. Dit soort contacten is belangrijk omdat het Triodos Bank de mogelijkheid biedt haar visie op een transparantere, diverse en duurzame banksector te delen.

Triodos Bank is volstrekt transparant over de impact van haar financieringen. Alle ondernemingen die de bank financiert staan op haar website.